Transis Transport Management Software

Klantervaring

"Met Transis SaaS kunnen wij nu onze klanten realtime op de hoogte houden van onze planning. Onze klanten waarderen dat enorm en laten ons dagelijks weten dat wij hierdoor als hun transporteur echte toegevoegde waarde leveren!"

Klantervaring

Geschiedenis in het kort

De eerste versie van Transis stamt uit 1995. Deze versie werd oorspronkelijk ontwikkeld door Qims. Al bij deze eerste versie werd er nauwlettend geluisterd naar de wensen van de transportondernemer. Zo was Transis één van de eerste TMS systemen met een grafisch planbord.

In 2004 werd het pakket overgenomen door DMS Software Products uit Oostvoorne. Met de overname van DMS eind 2009 kwam Transis in handen van de MostWare IT Groep. De softwareafdeling van deze middelgrote automatiseerder (momenteel werken er circa 30 mensen) heeft Transis vanaf de basis opnieuw ontwikkeld volgens de nieuwste technieken. Daarbij is gebruik gemaakt van de input van bestaande Transis klanten en van mensen die aan de voorgaande versies van Transis hebben ontwikkeld. Het resultaat is wederom een uiterst innovatief TMS pakket met de naam Transis TMS.

Team

Het team dat aan Transis TMS werkt bestaat momenteel uit de software consultants Dony van Vliet, Frans Stapff en Andy Lambie, op de helpdesk ondersteund door Joost Verweij. Onze projectmanager is Thomas Kool. Marketingzaken worden geregeld door Erwin van Helden. De directie wordt gevoerd door Maurice Breed en Martijn Nederend. Laatstgenoemde houdt zich als “ervaringsdeskundige” ook zelf bezig met de verkoop en (samen met Thomas) implementaties van Transis TMS.